28 juni, 2024

Commercieel denken

Soort Voor wie In samenwerking met
Training/Workshop
Metselarij #7
Mascha Selhorst, VisÀVis en FlevoCafé
Wat waren de leervragen?
Hoe maak je jouw artistieke plan, commercieel interessant? Welke commerciële tools kun je in zetten om publiek te bereiken?
Wie waren de gasten en waarom?
Voornamelijk Mascha Selhorst, hoofd commerciële zaken bij VisÀVis. We hebben ons deze dag aangesloten bij het FlevoCafé omdat hun thema bij de onze aansloot: ”.
Wat hebben jullie gedaan?
We hebben kennisgemaakt met VisÀVis doormiddel van een video en een rondleiding. Er was een keynote over hoe publiek te bereiken van Mascha en we zijn in 3 groepen uiteen gegaan om het over de onderwerpen ‘jouw verhaal’, ‘samenwerken’ en ‘wilde ideeën’ te spreken.
Wat is blijven hangen? 
Dat marketing vergelijkbaar is met sommige filosofische ideeën. Mascha heeft de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini met ons gedeeld die zij ook inzet in haar marketingstrategie voor VisÀVis. – Wederkerigheid – Gunfactor – Eenheid/verbinding – Sociale bewijskracht – Autoriteit – Consistentie – Schaarste ‘Wij maken waarde en mogen gerust commerciële technieken gebruiken om dat te laten zien’ Daarnaast is de kwaliteit en inhoud van de voorstelling niet alleen van belang, maar ook de gehele ervaring. Al het publiek is welkom en met extra faciliteiten zorg je voor een goede ervaring. Zo blijft het publiek VisÀVis aanraden, ondanks dat ze de voorstelling niet aan zouden raden.

Wat leer je?

Hoe bereik je een zo groot mogelijk publiek?

Met wie?

Metselarij #7

Deel dit met anderen

Ontvang updates direct in je inbox