Zoeken
Sluit dit zoekvak.

13 april, 2023

Meerjarenplannen en -planning

Soort Voor wie In samenwerking met
Training/Workshop
Metselarij #4
Annerieke Otten en DAT! School Amsterdam

Wat waren de leervragen?

– Hoe geef je het schrijfproces vorm en hoe plan je dat?

– Wanneer betrek je wie?

– Hoe zorg je ervoor dat je tone of voice en je kernwaarden doorklinken in zowel de artistieke als de meer zakelijke hoofdstukken?

– Hoe leg je verbanden en maak je die helder voor degene die het leest?

– Hoe bewaak je dat een buitenstaander je nog kan volgen?

– Wat kun je in de aanloop doen om materiaal op te halen uit je archief dat relevant is voor je verhaal en taal te genereren over je kernwaarden?

– Hoe hou je een balans tussen ambities en realistische doelen?

Wie waren de gasten/trainers en waarom?

Annerieke Otten. Zij heeft veel ervaring in de culturele sector en met makers in het schrijven van aanvragen, het op het papier krijgen van de plannen van makers en zorgen dat de eigen stem van de maker goed hoorbaar blijft. Daarnaast heeft ze veel ervaring als lezer van plannen, dus kon ons ook veel vertellen over de andere kant, namelijk de mensen die de plannen gaan beoordelen. We wilden graag een interactieve ochtend, niet alleen maar luisteren, maar ook zelf wat schrijven en doen. Zij had veel materiaal en handvatten voor ons om ook zelf in onze eigen organisaties in te zetten

Wat is blijven hangen? 

– Ga voor de max

– een 100% idee

– Schrijf zo kort en bondig mogelijk

– Blijf heel erg trouw aan je eigen stem met ‘ballen en hart’.

Welk advies geef je aan anderen na deze bijeenkomst?

Vat je plan goed samen en zorg dat het leesbaar blijft.

Wat leer je?

Hoe geef je vorm en inhoud aan het proces van een meerjarenaanvraag?

Met wie?

Metselarij #4

Deel dit met anderen

Ontvang updates direct in je inbox